آیا پیوند استخوان برای ایمپلنت، دردناک است؟

پیوند استخوان یک روش جراحی است که دندانپزشکان از آن برای بازسازی یا ترمیم استخوان ها استفاده می کنند.  با پیوند بافت استخوانی سالم، دندانپزشکان می توانند استخوان و بافت های پشتیبان از دست رفته را بازسازی کنند.

آیا انجام پیوند استخوان یک روش دردناک است؟ قبل از رسیدن به پاسخ سوال، مهم است که بدانیم پیوند استخوان چیست و چگونه انجام می شود. برای اکثر افراد پیوند استخوان با ایمپلنت دندان همراه است و دندانپزشکان از آن برای افزایش تراکم استخوان فک استفاده می کنند؛ در این موارد، انجام پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان، ضروری است و در غیر این صورت نمی توان دندان ها را ایمپلنت کرد. البته، پیوند استخوان نه فقط برای ایمپلنت، بلکه برای مبارزه با بیماری لثه نیز استفاده می شود.

در چه شرایطی دندانپزشک پیوند استخوان را توصیه می کند؟

پیوند استخوان زمانی مورد نیاز است که بیمار مقدار کافی استخوان سالم در دهان خود برای حمایت از ایمپلنت های دندانی نداشته باشد و همچنین اگر بیمار به دلیل بیماری شدید لثه، دچار از دست دادن استخوان در فک شود.

پیوند استخوان دهان قبل از ایمپلنت | مرکز تخصصی ایمپلنت دندان اصفهان

هر کسی که دندانی را از دست داده و بلافاصله آن را جایگزین نکرده است، احتمالاً به پیوند استخوان نیاز خواهد داشت؛ چراکه استخوان زیر دندان، احتمالاً مقداری از تراکم خود را از دست داده است که از موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت دندان، جلوگیری می کند.

از دست دادن دندان چه ربطی به پیوند استخوان دارد؟

وظیفه اصلی استخوان آلوئول، حمایت از دندان ها است. اگر دندانی برای حمایت وجود نداشته باشد، استخوان آلوئول از نظر جرم کاهش می یابد؛ زیرا هیچ عملکرد دیگری را انجام نمی دهد. از آنجایی که استخوان فک نیز در حین جویدن ساخته و تقویت می شود، می تواند تراکم خود را نیز از دست بدهد، زیرا دندانی برای اعمال فشار در جایی که دندان طبیعی قبلا قرار داشته است، وجود ندارد.

چرا پیوند استخوان دندان ضروری است؟

گاهی اوقات زمانی که بیمار، استخوان فک سالم کافی برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی را ندارد، پیوند استخوان دندان مورد نیاز است. این کمبود می تواند نتیجه بیماری لثه، آسیب، مشکلات رشد صورت یا فضاهای خالی ناشی از کشیدن دندان باشد.
جراحی لثه در اصفهان

یک جراح دهان، با پیوند بافت استخوان فک به ناحیه ای که ایمپلنت دندان را انجام می دهید، پیوند استخوان را انجام می دهد. ما از بافت استخوانی سالم استفاده می کنیم تا استخوان از دست رفته و بافت های پشتیبان را بازسازی کنیم. پیوند استخوان دندان، اساساً فرآیند ایجاد داربستی در محل تحلیل استخوان است که فک شما را به سمت ایجاد بافت استخوانی جدید و سالم، هدایت می‌کند. این جزء جدایی ناپذیر فرآیند جایگزینی و ایمپلنت دندان است.

دلیل انجام عمل پیوند استخوان فک | مطب دندانپزشکی ترمیمی دکتر فرهاد اسماعیلی در اصفهان

در صورت انجام پیوند استخوان چقدر درد خواهم داشت؟

درد قابل توجهی در ارتباط با پیوند استخوان وجود ندارد؛ حتی زمانی که پیوند در حال بهبود است، نباید دردی وجود داشته باشد. پس از بهبودی پیوند، بیمار برای کاشت ایمپلنت خود در مطب دکتر اسماعیلی در اصفهان، آماده خواهد شد.

کسانی که تحت عمل پیوند استخوان قرار می‌گیرند، ممکن است بعد از عمل، کمی ناراحتی و یا درد را تجربه کنند. مصرف مسکن های بدون نسخه، به خصوص در سه تا چهار روز اول، می تواند به کاهش هر گونه ناراحتی و یا درد کمک کند. برای کسانی که حساسیت بیشتری دارند، می توانند گزینه های مدیریت درد را با متخصص دندانپزشک خود در میان بگذارند.

دریافت نوبت ایمپلنت دیجیتال در اصفهان

آیا پیوند استخوان یک روش طولانی است؟

فرآیندهای پیوند استخوان بین 20 تا 90 دقیقه طول می کشد. انجام پیوندهای استخوانی ساده تنها 20 تا 45 دقیقه و پیوندهای پیچیده استخوانی، 45 تا 90 دقیقه طول می کشد.

کدام یک دردناک تر است؟ ایمپلنت یا پیوند استخوان؟

پیوند استخوان در مقایسه با ایمپلنت دندان، یک روش نسبتاً سریع است اگرچه کاشت ایمپلنت دندان نیز راحت در نظر گرفته می شود. بسیاری از بیماران، برای ایمپلنت دندان، فقط به بی حسی موضعی نیازدارند؛ اما برخی ممکن است ترجیح دهند تحت دندانپزشکی آرامش بخش، قرار بگیرند. اینجا در مرکز دندانپزشکی ایمپلنت دیجیتال اصفهان، قبل از عمل ایمپلنت، یک متخصص دندانپزشکی در مورد آنچه که باید انتظار داشته باشید صحبت می کند تا شما بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

درد پیوند استخوان بعد از ایمپلنت | مرکز ایمپلنت دیجیتال اصفهان با مدیریت دکتر فرهاد اسماعیلی

در بسیاری از موارد پیوند استخوان در مقایسه با ایمپلنت، بر اساس محل درمان، باعث تحریک بیشتری می شود؛ با این حال، اگر پیوند استخوان بلافاصله پس از کشیدن دندان یا قبل از درمان مستقیم ایمپلنت انجام شود، ممکن است چیزی جز تحریک جزئی در بافت لثه، وجود نداشته باشد.

صرف نظر از اینکه ایمپلنت دندان را به تنهایی دریافت می کنید یا درمان های جراحی اولیه مانند لیفت سینوس یا سایر روش های پیوند استخوان وجود دارد، نباید زیاد نگران درد باشید. متخصص دندانپزشکی  ما هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد تا ببیند شما در حین و بعد از عمل، راحت هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان ایمپلنت و پیوند استخوان و آنچه باید انتظار داشته باشید با ما در مطب دندانپزشکی زیبایی اصفهان، با مدیریت دکتر فرهاد اسماعیلی، تماس بگیرید. ما به سوالات شما در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

نتیجه گیری در مورد درد پیوند استخوان فک

پیوند استخوان یک روش جراحی رایج است که برای بازسازی و ترمیم استخوان‌ها استفاده می‌شود و آن‌ها را به اندازه کافی قوی می‌کند تا ایمپلنت‌های دندانی را در جای خود نگه دارند. این روش بر خلاف بسیاری از درمان های رایج دندانپزشکی، درد و ناراحتی خاصی ندارد. اگر می خواهید ایمپلنت های دندانی انجام دهید و تراکم استخوان کافی برای موفقیت این روش ندارید، با دکتر فرهاد اسماعیلی در مورد پیوند استخوان صحبت کنید.

برای آشنایی بیشتر با مطب دندانپزشکی دیجیتال دکتر فرهاد اسماعیلی در اصفهان از صفحات دندانپزشکی دیجیتال + طراحی لبخند دیجیتال (اصفهان)، ایمپلنت دیجیتال در اصفهان و بهترین متخصص ایمپلنت در اصفهان نیز دیدن فرمایید.

پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان
6 نکته ضروری قبل از عمل ایمپلنت